یاسین نراق 2

ما آماده ایم.

یاسین نراق 2

ما آماده ایم.

مشخصات بلاگ
یاسین نراق 2

ما آماده ایم .

طبقه بندی موضوعی

کتابی که نذر حضرت عباس(ع) شد+لینک دانلود

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۴۱ ب.ظ
کتابی که نذر حضرت عباس(ع) شد+لینک دانلود
کتابی که نذر حضرت عباس(ع) شد+لینک دانلود

 

شنیده بودم که استاد خدامیان کتاب جدیدی شروع به قلم زدن کرده اند، کنجکاو شدم و تلفنی قرار صحبت گذاشتم،

درحالی که داشتم خودمو آماده می کردم برای ساعت مقرّر، پیامکی از ایشان دریافت کردم:

"در رابطه با فصل جدید کتاب کمی مشغله ی ذهنی دارم بعدازظهر تماس بگیرید"

مشتاقانه منتظر فرارسیدن بعدازظهر بودم و تماس گرفتم بعد از احوال پرسی به عنوان اولین سوال از استاد پرسیدم لطفاً کمی در مورد مشغله ی ذهنی جدیدتون توضیح بدید:

استاد:
کتابی دارم می نویسم به مناسبت میلاد حضرت قاسم(ع) در ادامه مسیر اندیشه راه سبز و بعد از کتاب "تشنه تر از آب" به زوایای معرفتی و شخصیتی حضرت قاسم(ع) و نگاه زیبای حضرت به مرگ و تعبیر احلی من العسل پرداخته شده که احتمالاً نام کتاب هم  "شیرین تر از عسل" باشه. برای همین ناگزیر به خلوتی برای گردآوری شدم.

من:
ویژگی اصلی کتاب "تشنه تر از آب" و دغدغه ای که شما نسبت به معرفی شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) داشتید چی بوده؟

استاد:
مدت های زیادی در فکر نوشتن کتابی برای حضرت ابوالفضل (ع) بودم و همیشه تردید داشتم به این لحاظ که اون چیزی که در جامعه ما در مورد حضرت ابوالفضل (ع) دیده میشه،  بیشتر خواب و مکاشفه است.

توسّلی کردم و با لطف این حضرت می خواستم اثری قلم بزنم که به دور از مکاشفه باشه و باور نمی کردم چنین حجم انبوهی در باب معرفتی حضرت بتوان بیان کرد؛ اما به دور از خواب و مکاشفه و... سعی کردم با شناختی کامل تک تک زوایا و مستندات تاریخی را جمع آوری کنمو با معرفی نهر علقمه در این اثر، حضرت ابوالفضل (ع) را به عنوان شاه راه تاریخ معرفی کنم.

من:

چرا حضرت ابوالفضل (ع) را انتخاب کردید؟ آیا یک شکاف ذهنی و قلبی در جامعه و مردم ما نسبت به شخصیت وجودی حضرت ابوالفضل (ع) را می دید که منجر به این انتخاب شد؟

استاد:

شبهات، یکی از عوامل مهمی بود که دغدغه مندانه باعث شد من به سمت این حضرت گرایش پیدا کنم، نقش وهابیت در این شبهات چشمگیر است.

البته خود اهل بیت علیهم السلام راه را به ما نشان دادن (انّ النّاس لَو عَمَلوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاتَبَعُونا) اگر مردم زیبایی های سخن ما را می شناختند، بی شک از ما پیروی می کردند. اما متاسفانه در این نقطه کم کارکردیم و در روش و منش اهل بیت و آخرت گرایی و نشان دادن یک بنده صالح کم گذاشتیم.

عاشق شدن آسان ولی عاشق ماندن سخت، در جایی نقل است در یکی از زیارتنامه های امام صادق(ع) که من پیرو حضرت ابوالفضل (ع) هستم و ایشان به ما یاد می دهند که چگونه پیرو راه و روش حضرت باشیم.

امام صادق (ع) نفرمودند من عاشق حضرت ابوالفضل(ع) هستم، بلکه عصاره ی یک انسان کامل این است که پیرو منش و مکتب فکری حضرت ابوالفضل(ع) باشد و از این دنیاگرایی و شیفتگی دنیایی که دارد جامعه ما رو واقعاً به پوچی و بیچارگی می رساند، درمانش پیروی از منش حضرت ابوالفضل (ع) می باشد.

در زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج) تأکید بسیاری بر آخرت گرایی حضرت ابوالفضل (ع) دارند تا جایی که ایشان والاتر از دنیا شده و این راهی است که جامعه ما بهش نیاز دارد.

در نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) به جرأت می توان گفت که بیش از یک سوم مطالب در باب نفی دنیا و مباحث آخرت گرایی است.

شما مصداق دنیاگرایی را در تاریخ می توانید ببینید. زمانی که امام حسین(ع) به شمر میگه برای چی می خوای مرا بکشی؟ در جواب می شنود بخاطر جایزه کلان امیر،

وقتی جامعه به سمت دنیاگرایی می رود، نتیجه اش میشه به شهادت رساندن امام حسین (ع).

من:
استاد از میان 24 فصل کتاب کدام فصل به خودتون بیشتر چسبید؟

استاد:
فصل بیست و چهارم بهترین فصلی بود که من رو تحت تأثیر قرار داد و پیام صحبت های من در این فصل جمع شد.

من:
چه سخنی با کاربران فضای مجازی دارید و جوان هایی که قراره آثار شما رو دنبال کنند دارید؟

استاد:

عقل و دل عاشق ابراهیمی است که باید از اسماعیل خود گذر کند.

حضرت علمدار(ع) پیروی از مکتب الهی کرد همانطور که ابراهیم تسلیم امر الهی بود. من و شما باید از اسماعیل های زندگی بگذریم تا بتوانیم ابوالفضلی (ع) زندگی کنیم.

من این کتاب"تشنه تر از آب" را  نذر حضرت ابوالفضل (ع) کردم و فایل PDF آن را روی سایت قرار دادم تا  تمام جوان ها و جامعه مخاطبم نیز بتوانند دسترسی داشته باشند.

>>> لینک دانلود فایل (پی دی اف) کتاب "تشنه تر از آب"

سایت رسمی استاد خدامیان :  

http://m12.ir

منبع :http://www.netiran.net

  • یاسین نراق2

نظرات  (۱)

سلام
بسیار زیبا...
................................................
درد میفروشم
خریداری؟
با احترام به دردفروشی دعوتید.
painstore.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی