یاسین نراق 2

ما آماده ایم.

یاسین نراق 2

ما آماده ایم.

مشخصات بلاگ
یاسین نراق 2

ما آماده ایم .

طبقه بندی موضوعی

عاقبت سخت شوخی زن و مرد نامحرم !

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۳۳ ق.ظ

عاقبت سخت شوخی زن و مرد نامحرم !

اگاهی اوقات دیده می شود زنان و مردان نامحرم در مجالس خانوادگی و محیط های کاری بدون رعایت حریم های عرفی و شرعی با یکدیگر به شوخی های ناپسند می کنند که خود زمینه ساز مفاسد اخلاقی دیگری می شود بدین جهت توصیه شده مردان و زنان به حریم یکدیگر احترام بگذارند و از اعمال و گفتار شیطان پسند دوری گزینند.

در این باره حضرت محمد (ص) بیان داشته اند: کسی که دیده ی خود را از نگاه به زن نامحرم سیراب می سازد، خداوند در روز قیامت چشم های او را به وسیله ی میخ های آتشین و آتش پُر می کند و چون حسابرسی مردم پایان پذیرد، او را در جهنم می اندازد، و از این رو حضرت عیسی (ع) بیان داشته اند: همانا چشمان خود را از نگاه نمودن به زنان نامحرم بازدارید؛ چرا که این عمل سبب افشاندن بذر شهوت و رویش فسق می گردد.

علاوه بر این در باب روابط زننده و شوخی نمودن های خارج از عرف و شرع مردان با زنان حضرت محمد (ص) فرموده اند: هر فردی با زنی نامحرم شوخی نماید، برای هر کلمه که با او گفته است، هزار سال در آتش دوزخ او را زندانی می نمایند و آن زن اگر با رضایت، خود را در اختیار آن مرد قرار دهد  و یا با وی بخندد و منجر به عمل خلافی شود، این زن هم مثل آن مرد گناهکار است و عذابش به مانند اوست. ولی اگر زن راضی نبود به شوخی و ارتباط، و مرد به زور مرتکب این عمل زشت گردید، گناه هر دو بر عهده ی مرد می باشد، و همچنین در جای دیگری بیان داشته اند: مَن صافَحَ إمرَاةً حَرماً جاءَ یَومَ القیامَة مَغلُولاً ثُم یُومَرُ بِهِ اِلَی النّار؛ هر کس با زن نامحرمی دست دهد، روز قیامت با دست زنجیر شده به گردن محشور می شود و سپس امر می شود تا او را به آتش جاودان ببرند.

منابع:
1- مستدرک الوسایل، ج14: 267.
2- میزان الحکمه، ج10: 71.
3- عقاب الأعمال: 652.
4- بهشت جوانان: 441، 451
  • یاسین نراق2

عقیدتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی